- Metropolia.fi
- •
- How to Apply
- •
- Curricula
- •
- Wiki
- •
- Moodle
Please select the curriculum by the start year of studies and track.
Face-to-face
N/A
virtual learning
workshop
Learning assignment
Attendance
Tuition in Finnish
01.01.2019 - 26.05.2019
02.12.2018 - 31.12.2018
Kaija Matinheikki-Kokko, Marianne Roivas, Tuula Mikkola
Participation and Human Functioning
Master's Degree Programme in Elderly Care - Human Ageing and Services
Vanha viertotie 23
Hyväksytty/Hylätty
N/A
N/A
5 cr (5*27 h 0135 h)
N/A
Tuula Mikkola
Face-to-face
N/A
virtual learning
workshop
Tuition in Finnish
21.08.2018 - 31.12.2018
02.05.2018 - 30.09.2018
Päivi Leskinen, Marianne Roivas, Tuula Mikkola
Participation and Human Functioning
Master's Degree Programme in Elderly Care - Human Ageing and Services
Sofianlehdonkatu 5 b
Hyväksytty/Hylätty
n/A
N/A
5 cr (5*27 h 0135 h)
N/A
Face-to-face
Ennakkotehtävän materiaalit listasta kohdat 1-2.
1. Liisa Timonen, Jaana Mäkelä & Anne-Mari Raivio (toim.) 'Moninaisuus on hyvän työyhteisön ominaisuus'. Sarja: Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisuja 213. (2015)
2. www-aineistoon Mosaiikki – erilaisuus vahvuudeksi – tasa-arvo- ja moninaisuustyön ABC http://www.psykosoft.com/pdf/Tasa-arvo-%20ja%20moninaisuustyon%20ABC.pdf Lue julkaisusta sivut 4-15.
Muu materiaali:
3. Ajankohtaiset julkaisut, esim. Kirsti Kujanpää: 'Henkilöstövoimavarojen johtaminen ja monikulttuurisen työyhteisön työhyvinvointi'.
4. Artikkelit
5. Moodle oppimisympäristö, itseopiskeltavat luennot ja muu materiaali.
MYÖS
1) Cottril, K; Lopez, P. D. ; Hoffman .C.C 2012. How authentic Leadership and inclusion benefit organizations. Equality Diversity and Inclusion. An International Journal. Vol.33 No.3, 2014.
ohje: Ohje opiskelijoille artikkelin paikallistamiseen:
"How authentic Leadership and inclusion benefit organizations"
Liitteenä ohje artikkelin paikallistamiseen MetCatista.
Artikkeli on luettavissa Metropolian verkossa.
Sen voi hakea MetCatista "Kansainvälisten e-aineistojen haku"-toiminnolla.
Hakusanana voi olla esim. artikkelin nimi.
Vinkki: Jos nimen kirjoittaa lainausmerkkien sisään, haku etsii sanoja jotka esiintyvät juuri tuossa järjestyksessä.
2) Barnard, A; Simbhoo, N 2014. South African managers in public service: On being Authentic. International Journal of Qualitative Studies on Health and Well-being, 9:1 (not translated)
1. Ennakkotehtävä (ennakkotehtää essee lukeminen ennen ensimmäistä lähipäivää). Katso ennakkotehtävän materiaalit kohdat 1-3.
2. Lähipäivät
3. Lähipäivillä ratkaistava ryhmätehtävä
4. Projektityö ja esitys closing seminaarissa (not translated)
vertaisarviointi
opettajaarviointi (not translated)
Tuition in Finnish
01.01.2019 - 26.05.2019
02.12.2018 - 31.12.2018
Marjatta Komulainen, Tuula Mikkola
Erityisesti teemat:
johtamisen perusteet
johtamisen paradigmat
moninaisuuden johtaminen
moniasiantuntijuus (not translated)
(2016-2018) Participation and Human Functioning
Master's Degree Programme in Elderly Care - Human Ageing and Services
Vanha viertotie 23
H-5
- (not translated)
Työelämäyhteistyön vastuu Marjatta Komulainen. (not translated)
www -materiaalin ja kirjallisuuden kautta (not translated)
Lähiopetuksen ajankäyttö ja kuormitus:
Ennakkotehtävä 0,5 op
Lähiopetus tehtävineen sekä ryhmätyö monipuolisine arviointeineen 4,5 op (not translated)
Ennakkotehtävä ennen toteutuksen alkua 19.2.2019 mennessä.
19.2.2019 klo 8.45-14 Orientaatio, ennakkotehtävän purku
25.3.2019 klo 8.45 -16 Marjatta Komulainen, ryhmätyöesitykset ja luennot sekä työelämäyhteistyö
26.3.2019 Work goes Happy
28.3.2019 Tuottavasti moninainen hankkeen iltaseminaari, ajankohta varmistuu myöhemmin (not translated)
Face-to-face
N/A
Interactive lecture
Distance learning
Net-learning
Innovation project
Learning assignment
Attendance
Peer evaluation
Tuition in Finnish
01.01.2019 - 26.05.2019
02.12.2018 - 31.12.2018
vanhustyö YAMK virtuaali, Tuula Mikkola
Lecturers: Tuula Mikkola
Participation and Human Functioning
Master's Degree Programme in Elderly Care - Human Ageing and Services
Vanha viertotie 23
H-5
N/A
N/A
n/A
N/A
5 ects (5*27 h student work)
Contact learning:
16.1.2019 12.45 -16.00
17.1. 2019 8.45 -16.00
19.2.2019 8.45 - 12.00
Tuula Mikkola
Face-to-face
N/A
Interactive lecture
Distance learning
Net-learning
Work shop
Learning assignment
Attendance
Tuition in Finnish
21.08.2018 - 31.12.2018
02.05.2018 - 30.09.2018
Mari Rusi-Pyykönen, Marjatta Komulainen, Tuula Mikkola
Participation and Human Functioning
Master's Degree Programme in Elderly Care - Human Ageing and Services
Sofianlehdonkatu 5 b
H-5
N/A
N/A
N/A
N/A
5 ects (5*27 h student work)
Contact Learning in autumn 2018
Tuula Mikkola
Face-to-face
N/A
nteractive lecture
Distance learning
Net-learning
Learning assignment
Attendance
Tuition in Finnish
21.08.2018 - 31.12.2018
02.05.2018 - 30.09.2018
Panu Karhinen, Marianne Roivas, Toini Harra, Tuula Mikkola
Participation and Human Functioning
Master's Degree Programme in Elderly Care - Human Ageing and Services
Sofianlehdonkatu 5 b
H-5
N/A
N/A
N/A
N/A
5 ects (5*27 h student work)
Contact Learning in autumn 2018
Tuula Mikkola
Face-to-face
N/A
Interactive lecture
Distance learning
Net-learning
Work shop
Learning assignment
Attendance
Tuition in Finnish
21.08.2018 - 31.12.2018
02.05.2018 - 30.09.2018
Mari Rusi-Pyykönen, Marjatta Komulainen, Tuula Mikkola
(2016-2018) Participation and Human Functioning
Master's Degree Programme in Elderly Care - Human Ageing and Services
Sofianlehdonkatu 5 b
H-5
N/A
N/A
N/A
N/A
5 ects (5*27 h student work)
Contact Learning in autumn 2018
Tuula Mikkola
Face-to-face
N/A
Interactive lecture
Distance learning
Net-learning
Workshop
Learning assignment
Attendance
Tuition in Finnish
20.08.2018 - 05.10.2018
02.05.2018 - 30.09.2018
Eeva Tawast, Marianne Roivas, Tuula Mikkola
Participation and Human Functioning
Master's Degree Programme in Elderly Care - Human Ageing and Services
Sofianlehdonkatu 5 b
H-5
N/A
N/A
N/A
N/A
5 ects (5*27 h student work)
Contact Learning in autumn 2018
Face-to-face
n.d
Seminar
Small group tutorial
Individual Tutorials
Process writing
Attendance
Peer critique
Tuition in Finnish
01.08.2018 - 31.12.2018
02.05.2018 - 15.05.2018
Kaija Matinheikki-Kokko, Liisa Jaakkonen, Marianne Roivas, Tuula Mikkola
n.d
Participation and Human Functioning
Master's Degree Programme in Elderly Care - Human Ageing and Services
Sofianlehdonkatu 5 b
Hyväksytty/Hylätty
n.d
n.d
n.d
n.d
15 ects (15*27h=405h student work)
All together: mo 8.45 -12.00
Small group tutorial:
- tu 29.8.2018: 12.45-16.00 ja wed 30.8.2018 : 8.45 - 16.00
- mo 22.10.2018 8.45 -16.00 (Kaijan ja Tuula group1) ja ti 23.10 klo 8.45 -16.00 (Tuula group2)
Thesis Seminar:
- wed 21-tho 22.11.2018 : 8.45 -16.00
Maturity test: fri 23.11: 8.45-12.00
Face-to-face
N/A
Seminar
Small group tutorial
Individual Tutorials
Process writing
Attendance
Peer critique
Tuition in Finnish
01.01.2019 - 26.05.2019
02.12.2018 - 31.12.2018
Kaija Matinheikki-Kokko, Marianne Roivas, Tuula Mikkola
Tutor-lecturers are:
Tuula Mikkola
Kaija Matinheikki-Kokko
(2016-2018) Participation and Human Functioning
Master's Degree Programme in Elderly Care - Human Ageing and Services
Vanha viertotie 23
H-5
N/A
N/A
N/A
N/A
10 ects (10*27 h= 270h student work)
Workshops in spring 201:
1. 18.1 8.45-16.00
2. 27.3 8.45 -12 ja 28.3 12.45 -16.00
3. 21.5 8.45 - 16.00
Tuula Mikkola
Face-to-face
N/A
Seminar
Small group tutorial
Individual Tutorials
Process writing
Attendance
Peer critique
Tuition in Finnish
21.08.2018 - 31.12.2018
02.05.2018 - 30.09.2018
Kaija Matinheikki-Kokko, Tuula Mikkola
Participation and Human Functioning
Master's Degree Programme in Elderly Care - Human Ageing and Services
Sofianlehdonkatu 5 b
Hyväksytty/Hylätty
N/A
N/A
N/A
N/A
5 ects (5*27h=138h student work)
Small group tutorial:
27.11.2017 8.45 -12.00
40% Face-to-face, 60% Distance learning
Kaisa Raudasoja ja Marja-Leena Johansson. 2009. Esimies talouden johtajana julkishallinnossa. WSOY. Juva
Christian Grönröös 2009: Palvelujen johtaminen ja markkinointi. Ekonomiasarja.
Other materials is in Moodle
Activation lecture
Guided distance learning and assignments
Cooperative learning
Evaluation
Tuition in Finnish
21.08.2018 - 31.12.2018
02.05.2018 - 15.05.2018
Marjatta Komulainen, Tuula Mikkola, Ly Kalam-Salminen
Calculator needed
Participation and Human Functioning
Master's Degree Programme in Elderly Care - Human Ageing and Services
Sofianlehdonkatu 5 b
3 credits
H-5
N/A
N/A
N/A
N/A
Contact learning 0,5 cr
Guided distance learning 4,5 cr
Contact learning:
28. Aug, 4 huours, at 1.45 to 4 pm
29. Aug, 4 huours at 8.45 to 12.00 am
26. Sept, 8 huours at 8.45 am to 4 pm.
Face-to-face
Luennot
Kirjallisuus
Tehtävät (not translated)
Arvioidaan lopputyön pohjalta (not translated)
Tuition in Finnish
01.01.2019 - 26.05.2019
02.12.2018 - 31.12.2018
Johanna Holvikivi, Tuula Mikkola
Participation and Human Functioning
Master's Degree Programme in Elderly Care - Human Ageing and Services
Vanha viertotie 23
H-5
40% Face-to-face, 60% Distance learning
Ennakkolukeminen:
- Pahkin, K. - Lindström, S. Kohti yhtenäisiä henkilöstövoimavarojen johtamiskäytäntöjä - Sosiaali- ja terveysalan organisaatioille päivitetty arviointimenetelmä
https://www.julkari.fi/bitstream/handle/10024/131562/Kohti%20yhten%C3%A4isi%C3%A4%20henkil%C3%B6st%C3%B6voimavarojen%20johtamisk%C3%A4yt%C3%A4nt%C3%B6j%C3%A4_LIITE.pdf?sequence=1
- Työn uusjako - Sosiaali- ja terveydenhuollon ammattiryhmien työnkuvien ja keskinäisen työnjaon kohdistaminen ja tehostaminen SOTE-reformissa http://tietokayttoon.fi/julkaisu?pubid=21805
: "
Tenttikirjallisuus:
- Martela F. & Jarenko K. (2017): Itseohjautuvuus - miten organisoitua tulevaisuudessa?
Saatavana e-kirjana Metropolian kirjaston verkkokirjahyllystä (linkki verkkoaineistoon, kun haet kirjan nimellä MetCatista)
- Artikkelit:
Wang, H. (2014). Impact of authentic leadership on performance: Role of followers' positive psychological capital and relational processes. Journal of Organizational Behavior, 35(1), pp. 5-21.? löytyy Nebraskan yliopiston sivuilta: http://digitalcommons.unl.edu/managementfacpub/123/
Barnard, A; Simbhoo, N 2014. South African managers in public service: On being Authentic. International Journal of Qualitative Studies on Health and Well-being, 9:1
Artikkelit ovat luettavissa Metropolian verkossa.
Sen voi hakea MetCatista "Kansainvälisten e-aineistojen haku"-toiminnolla.
Hakusanana voi olla esim. artikkelin nimi.
Vinkki: Jos nimen kirjoittaa lainausmerkkien sisään, haku etsii sanoja jotka esiintyvät juuri tuossa järjestyksessä. (not translated)
Ennakkotehtävä ja lopputehtävä sekä Moodle tentti. (not translated)
Arviointi: Tot 100 p, 100%
Ennakkotehtävä: 5 pistettä, itsenäinen työ, H
Moodle tentti 35 pistettä, itsenäinen työ, 1-5 asteikolla
Ryhmätyö 60 pistettä (opettaja-arviointi 50 %, vertaisarviointi 30 %, itsearviointi 20%), 1-5 asteikolla (not translated)
Tuition in Finnish
21.08.2018 - 09.11.2018
02.05.2018 - 15.05.2018
vanhustyö YAMK virtuaali, Marjatta Komulainen, Tuula Mikkola, Mia Rosenström
Videoiden katsomiseen tekniset välineet. (not translated)
Participation and Human Functioning
Master's Degree Programme in Elderly Care - Human Ageing and Services
Sofianlehdonkatu 5 b
3 credits
H-5
Moodle tentti tehdään toteutuksen aikana ja sen voi uusia kaksi kertaa toteutuksen aikana.
- Tentti on auki 8.10.2018 klo 05.00-23.55 (kaikki osallistuu omilta kotikoneiltaan). Tentistä hyväksytty suoritus edellyttää, että yli puolet vastauksista on oikein.
- Uusintatentit: 22.10 ja 5.11. (not translated)
Kirjallisuus ja www - alustat (not translated)
Lähipäivät:
25.9. klo 8.45 - 12 Vanha viertotie 23, Marjatta Komulainen
25.9 klo 13-16 Mia Rosenström
8.11.2018 klo 9-16 Mia Rosentröm (not translated)
There is no implementations attached to this degree programme.
Applicants must have an applicable higher education degree, which are:
Orthotist – Prosthetist
Physiotherapist
Emergency Nurse
Elderly Care Professional
Podiatrist
Optometrist
Osteopath
Public Health Nurse
Occupational Therapist
Oral Hygienist
Registered Nurse
Bachelor of Social Services
Other Finnish higher education degrees that are also qualified:
Bachelors or masters with diploma level education in one of the above mentioned social or health care professions.
A foreign higher education degree equivalent to the above mentioned Finnish degrees combined with a valid right to practice as a licensed professional
Those applying to and enrolled in a higher education institution have the opportunity to apply for recognition of prior learning and previously acquired competencies, irrespective of where or how such competence was acquired. Prior learning corresponding to tertiary level expertise may be transferred as credits towards the degree. Students are responsible for substantiating the competencies that they have acquired. The relevant practices have been described in the Degree Regulations. The guidelines apply the principle of lifelong learning.
Regulations: >>
Look at the general description of the Programme: >>
Key learning outcomes are specified in the programme study plan.
Graduates from the Degree Programme in HUman Ageing and Services are capable of acting in demanding elderly care and services development and management positions, which require the ability to anticipate, assess and improve knowledge within the field of elderly care and sercvices and reform practices innovatively and internationally.
A student is required to successfully complete the designated program of courses.
The scope of Masters’ degrees is 60 to 90 credits, depending on the scope of the preceding first-cycle (Bachelor’s) degree. The scope of the Master’s Degree in Human Ageing andServices is 90 credits. One credit is equivalent to 27 hours of a student’s work. The duration of the programme is 1.5 years, with 2 to 4 days of direct contact teaching per month every term.
Masters’ degrees comprise advanced professional studies, elective studies and a Master’s thesis. Studies are implemented as multi-form learning. Learning situations consist of seminars, on-line studies and learning assignments carried out individually and in teams, as well as expert presentations. Instruction methods include individual, group and peer instruction.
Master's Degree (Second Cycle)
Internship is not included in the studies. Studies are done in cooperation with work life.
Student exchange is possible at any stage of studies.